Aktuelna izložba

KAYOUNG CHOI, 21.09. - 3.10.2023.

Otvaranje izložbe: četrvrtak, 21.9.2023. u 19.00 h

KAJONG ČE
Rođena je u Seulu 1989. godine, gde živi i radi. Kajong Če je diplomirala orijentalno slikarstvo na Nacionalnom univerzitetu u Seulu i magistrirala je na istoj instituciji. Usidrena u ispitivanje odnosa stvarnosti i ideala, umetnica nastoji da kroz slikarstvo prenese romansu nedoživljenog i izmišljene iluzije. Kroz umetničke instalacije i performanse izaziva osećaj virtuelne prisutnosti, što nameće fundamentalna pitanja o kategorijama percepcije i doživljaja i značaja slikarstva.
Održala je ukupno osam samostalnih izložbi u Koreji, Japanu i na Islandu, kao što su “Opstanak u fantaziji” u Muzeju umetnosti Kumho u Seulu, u Koreji 2022. godine, “Srpska planina, kamenolom, Venčac” u galeriji Art Space Hjong u Seulu, u Koreji 2020. godine. Učestvovala je na grupnim izložbama u Koreji, Kini, Japanu, Australiji i na Islandu, gde je učestvovala i na likovnim kolonijama. Trenutno radi na svojim umetničkim projektima na Incheon Art Platform Artist Residency u Koreji. Dobila je nagrade od institucija kao što su Muzej umetnosti Kumho i Seulska fondacija za umetnost i kulturu.

Fantazmagorični pejzaži Srbije na slikama Kajong Če
Zaintrigirana nepoznatom dalekom zemljom i njenim prirodnim lepotama o kojima saznaje iz priča i preko fotografija, Ka Jong Če pokušava da uroni u geološki nepoznat svet Srpskog gorja, analizira ga, domišlja i naglašava strukturu stena. Laganim potezima skoro transparentne boje, ona formira vizuelni doživljaj prostora nepostojanog pejzaža kamenoloma.
Kroz opus Ka Joung Če, primetan je dualizam između realističnih elemenata izabranog pejzaža i apstraktnih površina, koje su nijansirane blagim prelazima organski uklopljene u kompozicionu celinu ili su jednoobrazno obojene geometrijske površine poput kolaža oštro usečene u pejzaž, što daje transcedentalni prizvuk. Krakteristični primeri su kompozicije koje nose nazive “Beli mermeri u Venčacu” na kojima mermerni blokovi izviru iz zemljane površine, ili njihovi odlomljeni delovi bivaju nošeni vihorom, kao da su sačinjeni od papira. Drugačije, kao na slici “Jezero”, autorka postiže transcendentnost suprostavljanjem filigranskog, gotovo kaligrafskog crteža stena u svetlosivoj boji na beloj pozadini i koloristički obrađene površine gotovo mirne vode, kojom dostiže iluziju trodimenzionalnosti.
Čini se da je izbor mozaično sastavljene slike iz više delova različitih formata brižno izabran. Spajanjem više formata sa razgraničenjem pomoću blage, a dovoljno naglašene dislokacije delova motiva na spojevima, autorka suptilno ukazuje da se u stvaralački proces uplitala imaginacija kako bi se iz virtuelnih predstava, u datom trenutku nedostižnih prostora, stvorila opsena lično doživljenog. Ubacivanjem manjeg formata sa uveličanim detaljem stena autorka iskazuje divljenje prema karakteristikama strukture kamena.
Ka Jongin dualizam između stvarnosti i apstrakcije stvara privid metafizičnosti, dok njena sposobnost da evocira lično iskustvo kroz sliku može očarati gledaoce. Njena tendencija da se odvoji od realnog pejzaža, naročito na slikama “Beli mermeri u Venčacu, “Planina”, “Srpska planina” i “Pomeranje planina”, ostavljaju fantazmagorični utisak. Ka Jong Če nas vodi na putovanje kroz kamenolome i pejzaže, istražujući granice između stvarnosti i imaginacije i podseća na snagu umetnosti da bude posrednik u dijalogu između prirode i ljudske percepcije.
Marija Curk