JELENA ŠALINIĆ TERZIĆ

"Ožiljci - usmena istorija planine", 28.09 - 11.10.2021.

Rođena je 1976. godine u Kraljevu. Srednju umetničku školu “Đorđe Krstić” završila je u Nišu kao đak generacije. Na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu (odsek slikarstvo) je diplomirala 2000. godine u klasi profesorke Anđelke Bojović, kada je proglašena za studenta generacije. Magistrirala je 2003. godine  na istom fakultetu. Doktorirala je 2016. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na slikarskom odseku.

Zaposlena je na Filološko-Umetničkom fakultetu u Kragujevcu (FILUM) kao vanredni profesor na predmetima Crtanje, Slikanje. Član je ULUS-a od 2001. godine.

Imala je 55 samostalnih izložbi: Kraljevo, Beograd, Kragujevac, Niš, Čačak, Novi Sad, Užice, Petrovac/CG, Podgorica/CG….

 

OŽILJCI – USMENA ISTORIJA PLANINE, Izložba crteža

Izložbom u niškoj „Galeriji Art 55“, Jelena Šalinić Terzić potvrđuje kontinuitet u svojoj umetničkoj aktivnosti. Umetnica diskretne pojave ali raskošnog talenta, radove koji čine ovu postavku realizovala je u periodu od 2016 do 2019. godine istražujući u okviru ciklusa „Ožiljci – usmena istorija planine“. Autonomija prostora koju je stvorila za vlastito sagledavanje i posvećenost prirodi u punom smislu definišu upečatljivi prosede ove umetnice. 

Od samih početaka svog stvaralačkog puta, Jelena Šalinić Terzić je prepoznata kao umetnica sa izraženom potrebom da neguje crtež kao bazično sredstvo likovnog izražavanja. Dinamičan rukopis i bogatstvo linija profilisani su kroz godine intenzivne posvećenosti ovom mediju. Kao na kakvoj grafičkoj matrici, ona gotovo da urezuje ožiljke po površini po kojoj crta. Duboko emotivan proces kroz koji umetnica prolazi tokom crtačkog postupka, čini da ova dela doživljavamo kao dnevničke zapisa njenog viđenja i doživljaja prirode. One nisu samo prikazi bogatstva oblika koje priroda nudi. Studioznost u posmatranju te višeslojan pristup u prikazivanju viđenog, odrediće svu punoću njenog izraza. Percepcija oblika iz prirode rezultira prepoznatljivim lirskim izrazom a istančani osećaj kojim se vodi u vrednovanju i korišćenju linije, određuju karakter svakog pojedinačnog rada. Kompozicione celine odvojene su na dominantne površine i polja prozračnog sadržaja. Odnosi dveju površina različitog intenziteta tako nedvosmisleno odvajaju planove posmatranja. Nacrtana glomazna zemljana masa, brdo ili stena transponovani su u apstraktni oblik bremenit nataloženim tragovima pastela i grafita. Korišćenjem krede, tuša, suvog i uljanog pastela ili akrilika – postupkom naslojavanja crtaćeg materijala, umetnica dobija različite strukture i valerske vrednosti i postiže uvek drugačiji ambijent. Jedinstvena atmosfera pejzaža ukazuje na veštinu da se na osnovu viđenog stvori sopstveni prirodni, ujedno i imaginarni prostor. 

Umetnički pristup koji je pred nama obiluje preplitanjem i međusobnim uticajima različitih likovnih medija. Tako je istom poetičkom niti protkan celokupni opus ove umetnice. I ritam Jeleninih aktivnosti uslovljen je unutrašnjom potrebom da koristi brojna crtačka i slikarska sredstva, kolažira ili ih kombinuje. Upečatljiv izraz zasnovan na jasnom umetničkom stavu i neumornom radu, sasvim je izvesno doneće nove pomake iščekivane uvek sa posebnom pažnjom.     

S. Radojković